کابینت جزیره آشپزخانه

کابینت جزیره ای شیک و جدید برای آشپزخانه های امروزی

کابینت جزیره ای یک سبک طراحی داخلی برای اتاق آشپزخانه است که در آن کابینت‌ یا کانتر به شکل یک جزیره وسط اتاق قرار می‌گیرد. این نوع طراحی آشپزخانه از طراحی‌های مدرن و شیک استفاده می‌کند و برخلاف کابینت‌های دیواری معمولی که به دیوار اتاق آشپزخانه نصب می‌شوند، جزیره کابینت به صورت مرکزی و وسط اتاق قرار می‌گیرد. این نوع طراحی به شما امکان می‌دهد تا فضای بیشتری برای پخت و پز، آماده ‌سازی غذا، و فعالیت‌های دیگر در آشپزخانه داشته باشید.

کابینت جزیره ای معمولاً دارای مخازن ذخیره‌سازی بزرگی هستند که می‌توانید در آن‌ها وسایل آشپزخانه و لوازم آشپزی را ذخیره کنید. همچنین، این جزیره ممکن است دارای صفحه کار مستقیماً روی آن قرار گیرد که به عنوان مکانی برای آماده‌سازی و پخت غذاها استفاده می‌شود.

کابینت جزیره آشپزخانه

مدل جزیره آشپزخانه کوچک ایرانی

کابینت جزیره ای می‌تواند با انواع مختلفی از مواد و سبک‌های طراحی ترکیب شود، بنابراین می‌تواند به تطابق با دیگر اجزای داخلی اتاق آشپزخانه کمک کند. این نوع کابینت معمولاً در آشپزخانه‌های بزرگ و با فضای زیاد به کار می‌رود، اما در آشپزخانه‌های کوچک‌تر نیز با توجه به معماری و طراحی مناسب ممکن است اجرا شود.

مدل جزیره آشپزخانه کوچک ایرانی

کابینت جزیره ای سفید

ویژگی های جزیره آشپزخانه کوچک

جزیره آشپزخانه کوچک نیز می‌تواند به عنوان یک افزونه مفید به آشپزخانه‌ی کوچک شما اضافه شود. ویژگی‌هایی که می‌تواند در جزیره آشپزخانه کوچک موجود باشد، عبارت‌اند از:

  • فضای تخته برای آماده‌سازی غذا: یک سطح تخته کوچک روی جزیره آشپزخانه به عنوان مکانی برای آماده‌سازی غذاها و برش مواد می‌تواند استفاده شود.
  • ذخیره‌سازی: قفسه‌ها یا کشوهای جزیره می‌توانند برای ذخیره‌سازی ظروف، لوازم آشپزی، یا حتی مواد خوراکی استفاده شوند.
  • میز غذاخوری کوچک: اگر فضای کافی وجود داشته باشد، می‌توانید یک میز کوچک به جزیره اضافه کنید تا به عنوان یک مکان برای نشستن و صرف وعده‌های غذایی استفاده شود.
  • صفحه کاری اضافی: جزیره می‌تواند به عنوان یک صفحه کاری اضافی برای پخت و پز استفاده شود.
  • بار گذاری الکتریکی: اگر جزیره دارای پریزهای الکتریکی باشد، می‌توانید آن را برای شارژ دستگاه‌ها یا استفاده از دستگاه‌های برقی مثل مخلوط‌کن و یخچال کوچک استفاده کنید.
  • طراحی استوانه‌ای یا مستطیلی: جزیره‌های کوچک می‌توانند به شکل استوانه‌ای یا مستطیلی طراحی شوند تا به بهترین شکل با فضای آشپزخانه سازگار باشند.
  • مواد ساخت: از مواد ساخت مقاوم و آسان نگهداری مثل چوب، MDF، یا فلز برای جزیره کوچک آشپزخانه استفاده می‌شود.
  • چراغ‌های آویز: اضافه کردن چراغ‌های آویز بالای جزیره می‌تواند نوردهی مناسبی برای مکان آماده‌سازی غذا فراهم کند و به زیبایی ظاهر جزیره اضافه کند.

جزیره کابینت مدرن

آشپزخانه با کابینت جزیره ای یکی از طراحی‌های مدرن و امروزی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ها است. این طراحی مناسب برای فضاهای کوچک است و شامل یک میز در وسط آشپزخانه می‌شود که می‌توانید از آن برای قرار دادن سینک، گاز، و کابینت استفاده کنید. کابینت جزیره می‌تواند فضای آشپزخانه را به بهترین شکل تقسیم کند. این طراحی باعث می‌شود که هر قسمت از آشپزخانه مستقل از قسمت دیگر باشد و سینک ظرف‌شویی بر روی جزیره کابینت به دکور آشپزخانه شما زیبایی و شکوه بیشتری بدهد. همچنین، از کابینت جزیره می‌توان به عنوان کانتر نیز استفاده کرد و با اضافه کردن صندلی‌های مناسب، دکوراسیون آشپزخانه را ترکیبی زیبا و کاربردی کرد. این کابینت‌ها می‌توانند حتی دارای نشیمن‌های پنهان شده باشند که در زمان نیاز بیرون کشیده شوند. کابینت جزیره ای می‌تواند شکل‌های متنوعی داشته باشد و از اشکال مختلفی برخوردار باشد که باعث جلب توجه و جذابیت بیشتری در دکوراسیون آشپزخانه می‌شود.

انواع کابینت طرح جزیره

کابینت جزیره می‌تواند در مرکز یا گوشه‌های آشپزخانه قرار گیرد و باید به گونه‌ای طراحی شود که با طرح و سبک سایر کابینت‌های آشپزخانه هماهنگ باشد و فضای آشپزخانه را کارآمد و جذاب تر کند.

  • کابینت جزیره‌ ای ثابت
  • کابینت جزیره ای متحرک
  • کابینت جزیره ای هایگلاس
  • کابینت جزیره ای کلاسیک

مدل کابینت جزیره ای

کابینت‌های جزیره با انواع طراحی‌های متعدد امروزه موجودند. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، کابینت شیکی را انتخاب کنید. این کابینت‌ها باید در آشپزخانه به گونه‌ای قرار داده شوند که به یکی از اضلاع آشپزخانه موازی باشند و از آن‌ها به عنوان میز غذاخوری یا فضای نگهداری وسایل آشپزخانه استفاده شود. اگر این کابینت‌ها را در قسمت ضلع روبرویی آشپزخانه قرار دهید، می‌توانید ضلع بیرونی آن‌ها را به یک کتابخانه یا قفسه زیبا تبدیل کنید و ترکیب جذابی بین داخلی سالن پذیرایی و آشپزخانه ایجاد کنید.

انتخاب بهترین رنگ کابیت جزیره ای

برای انتخاب رنگ کابینت جزیره، می‌توانید از رنگ متضاد با کابینت‌های دیگر استفاده کنید تا فضایی متفاوت در آشپزخانه‌تان ایجاد شود. همچنین، می‌توانید سینک ظرفشویی را روی کابینت جزیره نصب کنید و برای نصب اجاق گاز نیز از آن استفاده کنید.

ابعاد استاندارد در طراحی کابینت جزیره ای

بطور کلی کابینت جزیره ای باید به گونه ای ساخته شود که وقتی در وسط آشپزخانه قرار می گیرد، حداقل 1 متر از هر طرف با دیوارها و کابینت های دیواری فاصله داشته باشد تا امکان رفت و آمد راحت در آشپزخانه فراهم باشد. گاهی ابعاد آشپزخانه به گونه ای است که جزیره باید گرد یا مربع باشد و گاهی هم می تواند مستطیل و دراز باشد. پس با توجه به ابعاد متفاوت آشپزخانه ها، ابعاد جزیره هم می تواند متفاوت باشد.

ارتفاع جزیره آشپزخانه

اما ارتفاع جزیره بطور عمومی بین 90 سانتی متر تا 1.05 متر است که بهترین ارتفاع برای کار کردن خانم ها در آشپزخانه است.

کابینت جزیره ای مدرن برای آشپزخانه

کابینت‌ها در انواع و طرح‌های مختلف در بازار موجودند. این انواع شامل کابینت‌های کلاسیک، کابینت‌های نئوکلاسیک و کابینت‌های مدرن هستند. کابینت‌های مدرن به دلیل قیمت مناسب و هماهنگی با دکوراسیون‌های مدرن، جذب بیشترین توجه مردم شده‌اند. جزیره در کنار کابینت‌های مدرن فضای شیک و منحصر به فردی را به آشپزخانه اضافه می‌کند. اگر دارای فضای محدودی هستید، جزیره می‌تواند به شما امکان نصب کابینت‌های بیشتر و استفاده از فضای سطح میز را فراهم کند. همچنین، نصب گاز و سینک روی جزیره می‌تواند طراحی خاص و جذابی را به آشپزخانه شما ببخشد.

کابینت مدل جزیره هایگلاس

آیا تا به حال به ایده تغییر دکوراسیون آشپزخانه و افزودن جزیره به آن برای ایجاد یک فضای مدرن و دلنشین فکر کرده‌اید؟ کابینت‌های براق هایگلاس در سال‌های اخیر به دلیل ظاهر منحصر به فردشان در میان مشتریان بسیار محبوب شده‌اند. اما باید بدانید که این کابینت‌ها با طراحی‌های جدید و مدرنیته در آشپزخانه‌تان تداعی می‌کنند. شما می‌توانید از کابینت جزیره هایگلاس در طراحی آشپزخانه‌تان استفاده کرده و از آن برای جاگذاری وسایل، گاز، سینک و یخچال کوچک استفاده نمایید. حتی اگر فضای آشپزخانه شما برای جزیره کافی نباشد، می‌توانید یک شبه جزیره برای آشپزخانه خود طراحی کنید. کابینت‌های هایگلاس در کنار جزیره‌های با طراحی خاص، انتخاب محبوبی برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن هستند.

 

جدیدترین مدل جزیره هایگلاس

کابینت جزیره مدرن

کابینت جزیره چرخ دار | کابینت جزیره متحرک

کابینت جزیره چرخ دار، یک نوع کابینت آشپزخانه است که دارای چرخ‌ها یا چرخان‌های زیر آن است. این چرخ‌ها به کابینت این امکان را می‌دهند که به راحتی در آشپزخانه حرکت کند و قابلیت تغییر مکان داشته باشد. این نوع کابینت معمولاً در آشپزخانه‌هایی با فضای محدود یا نیاز به چیدمان متناوب دارند استفاده می‌شود. به این ترتیب، می‌توانید کابینت جزیره را به مکان‌های مختلف منتقل کنید و از فضای آشپزخانه بهره‌برداری بهتری داشته باشید.

مدل کابینت جزیره متحرک

فواید کابینت جزیره چرخ دار؟

  • افزایش فضا و محل ذخیره‌سازی
  • چیدمان انعطاف‌پذیر
  • استفاده از آن به عنوان میز ناهارخوری
  • سهولت در تمیزکاری

جدیدترین مدل کابینت جزیره

کابینت جزیره مدل ال

کابینت جزیره مدل ال

میز جزیره دوقلو

میز جزیره دوقلو

پوشاندن جزیره با انواع کاشی‌های زیبا

پوشاندن جزیره با انواع کاشی های زیبا

کابینت جزیره با نمای کاملاً سنگی از سنگ‌های مرمر

کابینت جزیره با نمای کاملا سنگی از سنگ های مرمر

سقف را به جزیره پیوند بدهید

سقف را به جزیره پیوند دهید

به کمک هود سقف را به جزیره پیوند بدهید

به کمک هود سقف را به جزیره پیوند دهید

کابینت جزیره با قفسه‌های باز؛ راه حلی برای فضای بیشتر

کابینت جزیره با قفسه های باز، راه حلی برای فضای بیشتر

میز صبحانه حرفه‌ای با یک جزیره مدرن

کابینت جزیره میز ناهار خوری

استفاده از جزیره‌های پانل بندی شده

استفاده از جزیره های پانل بندی شده

یک جزیره با سینک هوشمندانه داشته باشید

یک جزیره با سینک هوشمندانه داشته باشید

جزیره کابینت ام دی اف

جزیره کابینت ام دی اف

مدل-کابینت-جزیره-ای-برای-آشپزخانه-کوچک

مدل کابینت جزیره ای برای آشپزخانه کوچک

جزیره-کابینت-نئوکلاسیک

جزیره کابینت نئوکلاسیک

جزیره-اشپزخانه-لاکچری

جزیره اشپزخانه لاکچری

سخن پایانی

کابینت جزیره که به تازگی در آشپزخانه ها استفاده می شود شامل 2 گروه ثابت و متحرک، مدرن و کلاسیک است که با توجه به سلیقه و فضای موجود می توانید از آن بهره ببرید. از جزیره در اغلب موارد به عنوان سینک ظرف شویی / اجاق گاز و یا میز ناهارخوری استفاده می شود. ارتفاع آن بین 90 سانتی متر تا 1 متر است و طول و عرض آن به گونه ای است که از هر طرف با دیوارها یا کابینت های دیواری حداقل 1 متر فاصله داشته باشد تا امکان رفت و آمد به سهولت انجام شود.

سوالات متداول درباره کابینت کلاسیک

کابینت جزیره یک نوع کابینت آشپزخانه است که در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد و از تمام اطراف به آن دسترسی دارید. این مدل کابینت به دلیل افزایش فضا، افزودن سطح کاری، و امکان چیدمان انعطاف‌پذیر مورد توجه قرار می‌گیرد.

جدیدترین مدل‌های کابینت جزیره شامل ویژگی‌هایی همچون سطوح براق، مواد مدرن و مقاوم، طراحی‌های خاص و بی‌نظیر، و امکانات جانبی نظیر نورپردازی LED و سیستم‌های تخلیه بوی بی‌صدا می‌شوند.

ابتدا باید مکان مناسب برای نصب کابینت جزیره را انتخاب کنید. سپس مدل و طراحی مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعد از نصب، کابینت را به دکور آشپزخانه‌تان اضافه کرده و با سایر عناصر دکوراسیونی تطابق دهید.

انتخاب مدل مناسب کابینت جزیره به معیار‌هایی نظیر فضا، سلیقه شما، استفاده مورد نیاز و بودجه بستگی دارد. مهم است که با دقت طراحی و مواد کابینت را انتخاب کنید تا به نیازهای آشپزخانه‌تان پاسخ دهد.

برای داشتن یک دکور آشپزخانه یکپارچه تر و زیباتر، مناسب است که کابینت جزیره با کابینت‌های دیگر آشپزخانه همخوانی داشته باشد. این می‌تواند به وسیله رنگ، مواد و طراحی صورت گیرد.

البته استفاده از رنگ های کاملا متضاد مثل سفید و مشکی هم در کابینت های دیواری و جزیره دیده می شود که می تواند زیبایی خاصی به آشپزخانه شما بدهد.